-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45278 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

چرامقام معظم رهبري با توجه به عدم برخورد مناسب برخي مسئولين با مفاسد اقتصادي به شكل قاطع ومستقيم وعلني مفسدين را به مردم معرفي نمي كنند ؟
لطفاً راهنماييهاي لازم راجهت برطرف شدن شبهه فوق عنايت فرماييد .
عزيز گرامي :
اولاً تاآنجايي كه اين حقير مي داند ، حضرت آيت الله خامنه اي علاوه براصرار مؤكد بر پيگيري مفاسد اقتصادي شخصاًهم دستوراتي درموارد خاص مي فرمايند . اما ثانياً بايد به اين نكته واقف بشويم كه وقتي دريك جامعه ديني اصولي وقوانيني براي پيگيري امور جامعه برمبناي ديني وضع مي شود ،اقدام كردن درخارج ازآن چارچوب به نوعي بي مصرف كردن آن اصول وقوانين است . لذا ولي امر مسلمين اهتمام خود را درجهت هدايت مسئولان امر بكارمي بندد وبرآنها فرض است كه به وظايف قانوني خود عمل كنند . چنانچه قرار باشد رهبر مدعي وقاضي وضابط ومجري حكم هم باشد پس قوه عريض وطويلي همچون قوه قضائيه چه جايگاهي دارد ويا مثلاً اگر درمواردي كه احتياج به وضع قانون است، رهبر قانوني رامشخص كند نمايندگان مجلس وقوه مقننه بلا استفاده مي ماند وهمينطور است اموراتي كه مربوط به قوه اجرائيه ودولت است .
اما هر انسان منصفي اذعان دارد كه سخنان وبعضاً فريادهاي مقام معظم رهبري درموضوع مفاسد اقتصادي خالصانه وبدور از مطامع شخصي وتبليغي است .
اما بياد بياوريم كه متأ سفانه اميرالمؤمنين نيز درمقام اجراي احكام الهي گرفتار مأموريتي بود كه به وظايف خود عمل نمي كردند . مثلاً حضرت ، استانداري رادرسرزميني قرار مي داد ولي اواز مجراي احكام الهي خارج مي شد . لذا اگر انتظار پيشرفت احكام اسلام وفرامين رهبري را داريم بايد وظيفه شناسي مسئولين را با مطالبات مردمي ( آنچنان كه مقام معظم رهبري خود فرمودند ) بيشتر كنيم . ايشان بارها تأكيد فرمودند ) بيشتر كنيم . ايشان بارها تأكيد فرموده اند كه اساسي ترين خواسته اقشار ملت بايد « عدالت خواهي » وكوتاه كردندد ست مفسدين باشد % ا

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.